– Tiden vi har til utdanning og faglig fordypning prioriteres ned i møte med krav om effektiv drift i spesialiseringsperioden, på tross av dagens obligatoriske læringsaktiviteter. Prosedyrekrav er på mange steder det eneste midlet leger i spesialisering har for å sikres tid til utdanning. Derfor er vi bekymret for mange punkter i den nye organiseringen av spesialistutdanningen, sa Utne fra talerstolen.
Den bekymringen var hun ikke alene om da spesialitetskomiteene, Legeforeningen, representanter fra Helsedirektoratet og de regionale helseforetakene møttes til konferanse om læringsmål i spesialistutdanningen torsdag 9. mars. Dagen var delt inn i innlegg fra Helsedirektoratet, innlegg fra de regionale utdanningsutvalgene, og debatt.
Kommentarer
Elisabeth Arntzen
13.03.2017 11:45
Det har oppstått noen misforståelser om funksjonen til interims fagråd. Mandatet og møtereferatene er derfor lagt ut på www.lis-utdanning.info under fanen "Om prosjektet" .